روغن های مخصوص سازه های چوبی

انواع پوشش های سازه های چوبی

از مهمترین مراحل ساخت سازه های چوبی فضای باز اعمال پوشش نهایی سازه می باشد. پوشش نهایی سازه به عنوان یک محافظ عمل نموده و طول عمر سازه ی چوبی را افزایش می دهد.

این روغن ها و پوشش های نهایی مخصوص آلاچیق هستند که در معرض شرایط جوی مختلف قرار دارند. در این قسمت قصد داریم تا شما را با این روغن آشنا کرده به مزایا و معایب آن بپردازیم.

محافظت در برابر اشعه ی UV:

اشعه ی خورشید به چوب آسیب رسانده و محافظت از سازه های چوب در برابر این اشعه باید مدنظر طراحان سازه ی چوبی قرار گیرد. لایه ی ضد اشعه ی یو وی از تغییر رنگ چوب در برابر اشعه ی آفتاب محافظت کرده و عمرسازه را نیز افزایش می دهد.

پوشش ضد آب سازه های چوبی:

سازه های چوبی مورد استفاده در فضای بازممکن است در معرض آب و رطوبت قرار گیرند، روغن های مورد استفاده در پوشش نهایی سازه های چوبی همچون آلاچیق چوبی، پرگولا یا حصار چوبی آن را ضد آب می کند. این نکته همیشه برای خریداران و سازندگان سازه های چوبی مهم می باشد که سازه در برابر آب بیشترین مقاومت را داشته تا با ریخته شدن آب بر روی آن صدمه ای به آن وارد نگردد. چوب ها و آلاچیق هایی که بر روی آن ها از پوشش روغنی با کیفیت استفاده شده باشد در برابر خراشیدگی مقاوم خواهند شد. یکی از روش های بازسازی آلاچیق های چوبی یا پرگولای چوبی پوشاندن سطح آن با پوشش های روغنی مناسب می باشد.

 

اگر بر اثر گذشت زمان لایه ی پوششی به کار رفته بر روی آلاچیق چوبی و سازه ی چوبی نازک شود و این لایه رفته رفته از بین برود بدون شک سازه ی چوبی مقاومت خود را در برابر شرایط جوی و ... از بین خواهد رفت. از این رو سازه چوبی نیاز به بازسازی خواهد داشت.

زیباتر شدن سازه ی چوبی:

پوشش های بکار رفته بر روی پرگولاها، نرده ها و آلاچیق های چوبی زیبایی منحصر به فردی به آن خواهند داد. انواع مختلفی از این پوشش ها وجود دارد که در سه سبک براق، مات یا بسیار براق در بازار موجود می باشد. شایان ذکر است که جنبه ی حفاظتی این پوشش ها بیشتر از جنبه ی زیبایی آن است و برای مشتریان کیفیت پوشش بیشتر اهیمت دارد. از این رو می توانید این اطمینان را داشته باشید که کیفیت به نوع مواد به کار رفته بستگی دارد و مات یا براق بودن آن تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

چگونه از خراشیدگی پوشش های چوب جلوگیری کنیم؟

پوشش های چوبی در مرحله ی نهایی بر روی چوب اعمال شده و بیشتر از دیگر قسمت ها در معرض خراشیدگی هستند. نگهداری مناسب از سازه های چوبی و تمیز کردن مرتب آن ها می تواند این خراشیدگی ها را کاهش دهد. استفاده از دستمال مناسب می تواند بهترین گزینه باشد.

روش های نظافت سازه های چوبی:

پرگولاها، نرده های چوبی و آلاچیق های ساخته شده در فضای باز بدون شک به نظافت و رسیدگی احتیاج دارند. این سازه ها در معرض گردو خاک بوده و دقت در نظافت اهمیت زیادی دارد. استفاده از شلنگ آب برای تمیز کردن سازه های چوبی بدترین روش نظافت می باشد. چگونگی تمیز کردن سازه های چوبی به این صورت است که ابتدا یک دستمال لطیف را مرطوب کرده و سپس لکه ها و گردو غبار را از روی آن پاک میکنیم. هر چه از آب کمتری برای تمیز کردن سازه های چوبی استفاده کنید بهتر خواهد بود.

مطلب بیشتر:

آلاچیق باغی- طراحی های محبوب سال 2018

آلاچیق آماده چوبی

چگونه آلاچیق چوبی باکیفیت را تشخیص دهیم؟
مدل آلاچیق چوبی ساده جدید و زیبا

قیمت آلاچیق چوبی با نصب

 

 

 

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی