چگونه یک روف گاردن  بسازیم

بررسی نحوه ی ساخت روف گاردن

ساخت روف گاردن
 
مزایای زیادی وجود دارد که هر کسی را به ساختن روف گاردن ترغیب می کند.علاوه بر لذت ساده ای که در رشد میوه ها و سبزیجات یا صیفی جات در روف گاردن وجود دارد ساخت روف گاردن می تواند سلامت شما را بهبود بخشد.برای افرادی که فکر می کنند فضایی برای ایجاد یک باغ باور نکردنی ندارند، وقت آن رسیده است که دست به کار شوند و به ساخت روف گاردن روی بیاورند. در این بخش به این سوال که چگونه روف گاردن بسازیم پاسخ داده می شود.
مطمئنا، هزینه های اولیه و حجم کار ممکن است شما را به زحمت بیندازد باشد، اما با آماده سازی مناسب و ساخت و تمام شدن روف گاردن به این نتیجه می رسید که تمام هزینه ها و زحمات ارزشش را داشته است.

آماده کردن پشت بام

گنجایش وزنی
قبل از ساخت روف گاردن، گزینه ی  مشاوره با یک متخصص را هیچ گاه فراموش نکنید و از کنار آن براحتی نگذرید. خاک سنگین است و پس از آبیاری سنگین تر هم می شود.
در هنگام طراحی یک استراتژی برای ساخت و طراحی روف گاردن تعیین کنید، ابتدا حداکثر ظرفیت باربری ساختمانی و  پشت بام  را بررسی کنید. این جایی است که مشاوره با مهندس سازه ضروری است. برنامه ریزی نامناسب می تواند در طولانی مدت برای شما خسارت به بار بیاورد، پس مطمئن شوید که حداکثر ظرفیت وزن  را قبل از طراحی و ساخت روف گاردن بررسی کرده اید.

فاکتورهای محیطی
هنگامی که می خواهید پشت بام را به یک باغ تبدیل کنید بعضی عوامل محیطی اضافی در نظر بگیرید. نوع تابش آفتاب و باد از عوامل پر اهمیت می باشند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب
بدیهی است که نور خورشید عامل مهمی برای رشد هر نوع گیاه خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که روف گاردن شما در معرض نور خورشید روزانه و فصلی قرار می گیرد.
همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تعیین می کند که گیاهان، گل ها و سبزیجات شما می توانند رشد کنند. به طور معمول، پشت بام ها آفتاب بسیار زیادی را دریافت می کنند، بنابراین اگر این مورد برقرار باشد، گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارد، زیرا اکثر گیاهان در خورشید کامل (حداقل شش ساعت نور خورشید مستقیم) رشد می کنند. با این حال، اگر شما با یک ساختمان بزرگ و مجاور محاط شده باشید که ازتابش آفتاب جلوگیری کند، گیاهان و سبزیجات مقاوم تر مانند سیب زمینی، کاهو، و اسفناج، بهتر است.

باد
به طور کلی، سقف ممکن است شرایط  خاصتری نسبت به باغ های معمولی داشته باشد. چون بیشتر درمعرض باد قرار می گیرند. مناطق بسیار بادخیز می تواند گیاهان را خشک کنند یا ساقه هارا  قبل از اینکه آنها را بالغ شوند بشکنند. البته شما می توانید در این مناطق از حصارهای مناسب استفاده کنید.

ساخت روف گاردن
 
هنگامی که اندازه و ابعاد باغ خود را طراحی کرده اید، قدم بعدی این است که لایه ی ضد آب و سیستم زهکشی مناسب تهیه کنید.

گوشه های برش خورده روی زهکشی پشت بام یک اشتباه بزرگ است. نه تنها آب به زیر روف گاردن نفوذ خواهد کرد بلکه آسیب جدی تری را به کل ساختمان می رساند.
لایه ای از عایق را روی پشت بام نصب کنید تا آب اضافی را به یک مخزن یا زهکشی روی زمین هدایت کنید. 
در بالای عایق، یک لایه پانل یا کفپوش ایمنی را به عنوان یک سطح سخت اضافه کنید. پانل جلویی یکی از گزینه های قابل قبول است. هدف در اینجا دو برابرکردن ضخامت  است: پایه ای برای باغ ایجاد کنید و از نفوذ ریشه ها جلوگیری کنید.
در بالای پانل سطح سخت، منطقه ای است که لایه لاستیکی ضد آب را اضافه می کنید. یک غشای لاستیکی EPDM splurge برای این کار مناسب خواهد بود
هر کدام از لایه های ضد آب که استفاده می کنید، مطمئن شوید در برابر پارگی مقاوم هستند. 

ساخت روف گاردن
 
لوازم مخصوص روف گاردن
در حالی که تمام پشت بام را با خاک پوشانده اید، ممکن است بخواهید فلاورباکس ها و گلدان های مخصوص باغبانی را نیز داشته باشید تا  انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. 
به منظور سازمان دادن باغ در نظر گرفتن ظروف باغبانی ویژه  و به ظروف سبک وزن که با سیستم های زهکشی می تواند موثر باشد. این ظروف نسبتا ساده برای نصب و حذف آسان تر است.
به علاوه، شرکت هایی هستند که گلدان هایی به طور خاص برای بام های سبز طراحی کرده اند. سیستم های کاشت مدولار، نیز  می توانند بسیار مفید باشند.
اگر شما تصمیم به ساخت روف گاردن دارید ممکن است کمی در مورد ظرفیت ساختاری سقف خود نگران باشید. برای درستی محافظت از سقف در برابر نفوذ آب ، شما باید نوعی از سیستم جمع آوری آب نیز برای ظروف و گلدان های روف گاردن در نظر بگیرید.
بسته به اندازه و تعداد گلدان ها در باغ شما، تعدادی از گزینه ها برای حفاظت از سقف وجود دارد. شما همچنین می توانید برخی از ظروف پلاستیکی را در پایین قرار دهید و آب را به صورت دستی بطور منظم خالی کنید.
یا برای کاهش  حجم کار، یک سیستم جمع آوری آب باران برای آبیاری گیاهان نصب کنید. اما در نظر دارید که اگر از آب باران برای آبیاری محصولات خوراکی استفاده کنید از تمیزی آن مطمئن شوید.
زمین خاکی پشت بام
با توجه به طراحی عالی وقت آن رسیده است تا شروع به کار کنید
به عنوان یک قاعده کلی، روف گاردن استاندارد باید حداقل چهار اینچ خاک را نگه داشته و در حدود 15 تا 20 پوند در هر فوت مربع مقاومت داشته باشد. این برآورد کلی است زیرا با ظرفیت خاک عمیق تر، شما می توانید گزینه های بیشتری برای کاشت داشته باشید. با این حال، چهار اینچ برای رشد طیف گسترده ای از گل ها، سبزی ها و گیاهان کافی است.
برای اکثر باغ های پشت بام، شما ممکن است بخواهید به جای خاک معمولی استفاده از یک نوع خاک مخصوص را در نظر بگیرید. به استثنای اینکه فضای زیادی برای ایجاد کمپوست خود دارید، یک خاک سبک برای روف گاردن ها مناسب است. خاک مخصوص باغچه روباز به طور کلی حاوی ترکیبی از مواد معدنی و مواد آلی است که به لحاظ ژنتیکی سبک وزن است، آب را حفظ کرده و زهکشی مناسب را تضمین می کند. 

در بیشتر موارد، کاشت سبزیجات و گیاهان خوراکی در یک روف گاردن بسیار شبیه به بیشتر باغ های بر روی زمین است. طول می کشد تا برنامه ریزی های زیادی داشته باشد. هنگامی که شما یک برنامه ساختاری صحیح ایجاد کرده اید اجازه می دهد تا تنوع گیاهی بام سبز شما افزایش یابد.

ساخت روف گاردن
 
 

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی