الاچیق سنتی- با ویژگی های آن آشنا شوید. 

ویژگی های آلاچیق سنتی


یکی از پرطرفدارترین مواد در ساخت آلاچیق سنتی  چوب است. چوب بسیار با دوام است و در محوطه ی باز جلوه ی منحصر به فردی دارد.
الاچیق سنتی یک سبک روستایی را در محوطه  ایجاد می کند. گویی در هرگوشه ای از ایران می توان بخشی  از یک روستای شمالی خلق کرد.با این مطلب از سورن چوب همراه باشید تا شما را با ایده های نو درباره ی ساخت الاچیق سنتی آشنا کنیم. 

الاچیق سنتی

چگونه یک باغ با دکوراسیون سنتی داشته باشیم؟

این سؤالی است که شاید ما ایرانی‌ها بارها از خود پرسیده‌ایم. داشتن یک دکوراسیون اصیل برای هر مالکی بسیار اهمیت دارد. طراحی یک دکوراسیون سنتی در باغ، رستوران، حیاط یا هر فضای سبزی بدون شک به عناصری که دران بکار می برید بستگی خواهد داشت. 
برای داشتن یک دکوراسیون سنتی بکر، مهمترین توصیه ما استفاده از آلاچیق چوبی با لوازم سنتی است. ما از شما نمی‌خواهیم یک تنور در داخل آلاچیق خود طراحی کنید و یا از پشتی های قدیمی در فضای آلاچیق استفاده کنید. برای داشتن یک الاچیق سنتی تنها کافیست از مواد اولیه سنتی مانند چوب یا طرح های سنتی همچون طرح های شش ضلعی یا هشت ضلعی بهره بگیرید.
نکته ی دیگر استفاده از چراغ ها با طرح قدیمی در آلاچیق است. چراغ‌های قدیمی در انواع گوناگونی در گذشته موجود بودند. کافی است کمی وقت بگذارید و در بازار و مغازه‌های قدیمی آن ها را بیابید. بی تردید به زیباترین چراغ های سنتی دست خواهید یافت. از جمله محبوب ترین این چراغ ها می توان به چراغ‌های گل سوز، چراغ‌های تلمبه‌ای و چراغ‌های پیه سوز اشاره کردکه فضا را بیش از پیش به سنت نزدیک می کنند.

الاچیق سنتی


مزایای آلاچیق سنتی چوب:

چوب از جمله موادی است که به خوبی با طبیعت ترکیب می شود زیرا عنصر آن از خود طبیعت گرفته شده است. بوی چوب بدون شک میتواند لذت تفریح شما کامل کند.شما می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را روی چوب اعمال کنید. هر چند استفاده از رنگ هایی که رگه های چوب را بیشتر نشان دهد در اولویت هستند.
چوب های فراوری شده در برابر پوسیدگی مقاوم بوده و دوام بالایی دارند. از این رو نیازی نیست نگران خرابی زود هنگام آن باشید. در این بخش عکس الاچیق سنتی برای شما عزیزان اورده شده است. این آلاچیق ها در طرح، رنگ و اندازه و سبک با یکدیگر متفاوت میباشند. 
الاچیق های سنتی زیبا که از چوب سدر ساخته شده است. سقف این الاچیق ها مقاومت بالایی در برابر بارش باران داشته و همچنین گنبد بالایی سقف نیز مخصوص تهویه تعبیه شده است. از این رو اگر در زمستان قصد پوشاندن دیواره ها را با شیشه یا چادر داشتید براحتی میتوانید از یک بخاری در آلاچیق استفاده کنید.

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی

الاچیق سنتی


ما با استفاده از هنر و سلیقه خود وهمچنین بکارگیری لوازم کاملاً بلا استفاده در زیرزمین‌ و گنجه های قدیمی مادر بزرگ‌هایمان، می‌توانیم یک فضای کاملاً سنتی و متفاوت در فضای سبز خود ایجاد کنیم. سنت، اصالت و فرهنگ با صنایع دستی ما ارتباط مستقیم دارد. زمانی که ما از لوازم سنتی قدیمی در باغ خود به بهترین نحو استفاده کنیم، بدون شک زیباترین دیزاین را به وجود خواهیم آورد بگونه ای که نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهندکرد.هنگام طراحی الاچیق سنتی هیچ مانعی سد راه شما نخواهد بود و براحتی میتوانید از لوازم مدرن و امروززی نیز در آن استفاده کنید.

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی