ساخت آلاچیق- مزایا و معایب- آیا برای باغ من مناسب است؟

بررسی مزایا و معایب آلاچیق

ما ایرانی های از دیرباز تا کنون برای تفریحات خود اهمیت زیادی قائل می شویم. به همین دلیل است امروزه ساخت آلاچیق چوبی در باغ های کوچک و بزرگ رواج زیادی یافته است. اگر شما می خواهید مانند پرگولا آن را به  ساختمان متصل کنید این امکان برای شما وجود دارد اما بسیاری از جذابیت  آن را زمانی که در وسط چمن در مرکز باغ قرار دارد از دست خواهید داد. در این می خواهیم شما را بیشتر با مزایا و معایب آلاچیق باغی آشنا سازیم.

الاچیق های چوبی معمولا گرد، هشت ضلعی و شش ضلعی هستند و سقف ضد آبی دارند که توسط ستون های قوی نگه داشته شده اند. الاچیق های چوبی در ابعاد مختلفی ساخته می شوند و بزرگترین آن ها می تواند جایگاه مناسبی برای برگزاری جشن ها و مراسمات شما باشد.

پرگولا یا آلاچیق- کدام یک یهتر است؟

اگرمی خواهید ظاهر باغ خود را تغییر دهید و تمایل دارید در شرایط آب و هوایی مختلف در طبیعت به سر ببرید ساخت آلاچیق چوبی گزینه ی مناسبی خواهد بود. تفاوت الاچیق چوبی با پرگولا این است که سقف ضدآب آلاچیق شما را از برف و باران محافظت میکند و سایه ای همیشگی برای شما ایجاد میکند. از این رو برای صرف غذا در فضای باز مناسب هستند. اما چنانچه هزینه ی زیادی برای ساخت آلاچیق  در نظر نگرفته اید و در روزهای آفتابی از تابش نور آفتاب به داخل سازه لذت می برید پس بهتر است پرگولا را انتخاب کنید.

ساخت الاچیق

مزایا آلاچیق چوبی

1- آلاچبق از متریال های مختلفی ساخته می شود که هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند. رایجترین این مواد  چوب، وینیل و آلومینیم است. انتخاب این مواد به بودجه و سلیقه ی شما بستگی دارد.

2- یک آلاچیق چوبی  خیلی زود در مکان نصب می شوند و ملک شما را برای خریداران بالقوه جذاب تر می کند.

آلاچیق

3- از آنجا که این سازه در فضای بیرونی ساخته می شود و در عین حال مانند یک اتاق امن است به شما اجازه می دهند تا بیشتر و بهتر  از باغ  و  فضای سبز خود لذت ببرید.

آلاچیق زمستانی

4-از آنجا که آلاچیق چوبی شما را از آب و هوای مختلف و باد و باران محافظت می کند شما این امکان را دارید که بتوانید از برق در آن استفاده کنید. در طبیعت گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم را تجربه کنید بدون آنکه نگران خراب شدن تجهیزات برقی خود باشید.

آلاچیق

5-شما براحتی میتوانید یک توری در الاچیق چوبی نصب کنید تا از ورود مگس ها، پشه ها و سایر آفات جلوگیری کنید. و یا آن را به یک آلاچیق زمستانی تبدیل کنید.

آلاچیق

6-استفاده از جکوزی در زمستان و هنگام بارش باران و برف بسیار دل انگیز است. نصب جکوزی در آلاچیق چوبی  به شما این امکان را می دهد که حتی در شرایط آب و هوا مشکوک از آن استفاده کنید.

آلاچیق

7- زیبایی آلاچیق چوبی لوکیشن ایده آلی برای عکاسی خواهد بود.

آلاچیق

8-با آلاچیق چوبی حریم خصوصی بیشتری خواهید داشت. آلاچیق چوبی به شما امکان می دهد تا دور از چشم سایرین یک شام عاشقانه  را با عزیزتان میل نمایید. 

معایب ساخت آلاچیق خانگی چوبی

1-هزینه ی ساخت الاچیق چوبی بیشتر از پرگولا است و اکثر صاحبان باغ مهارت کافی را برای ساخت این سازه ندارند. از این رو اگر قصد ساخت این سازه را دارید برای تکمیل کار یک مشاور و متخصص در این امر را استخدام کنید.

2- دیوارهای الاچیق چوبی از ورود نسیم های خنک و دل پذیر به داخل الاچیق جلوگیری میکند.

3-با گذشت سالها بسته به موادی که در ساخت آلاچیق استفاده کرده اید این سازه نیاز به تعمیر خواهد داشت. البته هر چه از مواد با کیفیتری و با دوامتری استفاده کرده باشید احتمال پوسیدگی آن به حداقل می رسد.  . 

4-آلاچیق های آهنی در طول تابستان بسیار گرم می شوند، در حالی که چوب آنها نیاز به مراقبت منظم دارند..

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی