طراحی دیوار و سایبان برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در فضای سبز

 در بسیاری از باغ ها و ساختمان های مسکونی، حیاط خلوت ها و همچنین بالکن ها ایجاد حریم خصوصی اهمیت زیادی دارد. امروزه به دلیل کمبود فضای سبز و افزایش آپارتمان ها و مجتمع ها، افراد ترجیح می دهند از کمترین امکانات بهترین بهره را ببرند و یک فضای سبز هر چند کوچک را در ساختمان خود طراحی کنند. این فضای کوچک می تواند حتی در پشت بام شما باشد. جای تعجب نیست که هر کسی برای داشتن امنیت و حریم خصوصی بیشتر به دنبال طراحی دیوار بلند یا سایبان باشد. در این بخش از سورن به بررسی روش های ایجاد حریم خصوصی در حیاط و کور کردن دید همسایه ها می پردازیم. یکی از بهترین روش ها برای ایجاد حریم خصوصی طراحی آلاچیق چوبی می باشد. ما در ادامه پیشنهادهای خوب و در عین حال زیبایی برای شما عزیزان داریم.

تخته های چوبی در سایزهای مختلف و رنگ های روشن، تیره و حتی رنگی می تواند در کنار یکدیگر به صورت افقی یا عمودی قرار گرفته و یک دیوار در اطراف فضای سبز شود. آن گاه آن دیوار می شود یک نقطه عطف یا یک اثر هنری در فضای سبز.


سایبان چوبی

حصارکشی چوبی

حصارکشی چوب این حیاط خلوت می تواند حریم خصوصی مورد نیاز شما  را فراهم کنید. در عین حال شما می توانید در روبه روی پنجره ی همسایه نیز یک حصار مشبک چوب قرار دهید. این حصار زیبا می تواند محل مناسبی برای رشد گیاهان و ایجاد حریم خصوصی بیشتر باشد.

سایبان چوبی

 حریم خصوصی در حیاط پشتی

این یک طراحی ساده و در عین حال زیبا برای حفظ حریم خصوصی در حیاط خلوت است. هر چه پوشش گیاهی روی سقف بیشتر باشد و نرده ها به هم نزدیکتر شوند قطعا دید کمتری نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این طراح با یک طراحی انحنا دار با یک تیر دو نشان زده و یک سایبان چوبی نیز خلق کرده است.

سایبان چوبی

طراحی پرچین های چوبی به همراه گیاهان

صاحبان این باغ شیک در هلند، می خواستند یک فضای بیرونی زیبا برای سرگرمی دوستان و همکاران خود داشته باشند. طراحی در این سبک از دیزاین با استفاده از پرچین ها، ارتفاع مرز موجود را افزایش داده  وحریم شخصی بیشتری را اضافه می کند.

سایبان چوبی

ساخت دیوار چوبی حیاط

استفاده از متریال چوب یکی از راه های زیبا، شیک و در عین حال انعطاف پذیر برای داشتن یک حیاط خودمانی است. شما می توانید از چوب جهت ساخت دیوارها، نرده ها، سایبان، آلاچیق، پرگولا و فلاور باکس ها و دیوار سبز استفاده کنید.

سایبان چوبی

برخی افراد دوست دارند یک چهار دیواری جداگانه و شخصی برای خلوت کردن خود با دوستان صمیمی و نزدیکشان داشته باشند. البته استفاده از دیوراهای چوبی گزینه های مناسبی هستند اما بسیاری از افراد دیوارهای مشبک را ترجیح می دهند.

سایبان چوبی

ساخت دیوار با روکش چوبی

چالش در طراحی یک دیوارهای یک باغ برای ایجاد حریم خصوصی است بدون اینکه آنها را آشکار و واضح جلوه دهند. استفاده از عناصر معماری، چشمه و تزئینات می تواند این دیوار را به بخشی از دکوراسیون و نقطه ی کانونی مبدل کند تا یک حریم خصوصی. در ادامه مدل های دیگر از سایبان های چوبی را جهت حفظ حریم خصوصی بیشتر مشاهده می کنید.

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان چوبی

در باغ های مناطق مختلف در کشور ایران اهمیت ایجادحریم خصوصی در باغ ها بیشتر میشود. تصور کنید در حالی  که مهمانان شما در استخر سرگرم شنا هستند یکی از همسایه های شما در حال مشاهده باشم. یا شاید چند صندلی در بالکن خود قرار داده باشید تا از عصر های تابستان در فضای آزاد لذت ببرید اما همواره باید مواظب باشید که همسایه ای با دیدن شما خود را سرگرم نکرد نباشد.  

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی