ساخت آلاچیق چوبی مربعی- آموزش گام به گام

آموزش ساخت آلاچیق چوبی

 

این مقاله در مورد آموزش ساخت آلاچیق چوبی به صورت گام به گام است. ساخت یک آلاچیق چوبی مربع در حیاط خلوت یا باغ پروژه پیچیده است، البته اگر مهارت نجاری و ابزار مورد نیاز را داشته باشید کار برای شما راحترخواهد شد.  اگر شما دارای بودجه ی محدودی هستید می تواند از این روش برای ساخت آلاچیقارزان و با کمترین هزینه بهره بگیرید.
به شما توصیه می کنیم برای اینکار از چوب های با مقاومت بالا در برابر آب و هوا استفاده کنید تا طول عمر آن افزایش یابد. 
شما نیاز به به دستکش ایمنی، عینک، چکش ، مداد نجاری نردبان، وسیله ی حفاری نیر خواهید داشت. نمونه های بیشتر چگونگی ساخت آلاچیق چوبی ارزان و ساده

ساخت الاچیق چوبی
پس از انتخاب مکان در باغ یا حیاط ، مانند تصویر چهارگوشه ی آلاچیق را مشخص کنید. دقت کنید که اندازه ها کاملا با هم برابر باشند.

ساخت آلاچیق چوبیساخت الاچیق چوبی
به منظور قرارگیری پایه های بتنی در زمین 9 قسمت را حفر کنید و بتن ها را در زمین قرار دهید. فراموش نکنید که لنگرهای فلزی را بین بتن و چوب نصب کنید. هنگام نصب بتن ها  باید مطمئن شوید که آنها کاملا شبیه به یکدیگر هستند. هر پایه در آلاچیق چوبی 8 فوت است.

ساخت آلاچیق چوبی

ساخت آلاچیق چوبی

ساخت کفپوش آلاچیق چوبی یک مرحله ی مهم از فرآیند ساخت آلاچیق است، این کار با نصب تابلوها و دیگر اتصالات شروع می شود. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید. تخته چوب های شما باید به اندازه ای باشد که درست لبه ی ستون اصلی قرار بگیرد. اطمینان حاصل کنید که چوب ها کاملا افقی هستند. در غیر این صورت مرحله ی ساخت کفپوش به درستی انجام نمی گیرد.

ساخت آلاچیق چوبی
حال نوبت به اضافه کردن کفپوش می رسد. 4 تخته ی مربع شکل درست کنید. این تخته ها باید کامل روی سطح کفپوش اولیه قرار بگیرد. سپس آن ها را با استفاده از دریل کاری و پیچ ها به کفپوش زیرین محکم کنید.

ساخت الاچیق چوبی

ساخت سقف آلاچیق

ساخت آلاچیق چوبی

برای ساخت سقف آلاچیق چهار ستون را آماده کرده و آن را مانند تصویر در چهار طرف آلاچیق  به صورت افقی وصل کنید. آن ها را با چهار عدد پیچ در جای خود محکم کنید.

سپس باید محور اصلی آلاچیق چوبی را در مرکز آن قرار دهید. این محور 9 فوت ارتفاع داد. لبه های بالاترین قسمت این محور را تبدیل به یک هشت ضلعی کنید. زیرا چوب ها از هشت پایه ی دیگر به آن متصل می شوند.

ساخت آلاچیق چوبی

سپس الوارهای سقف را آماده کرده و آن را سرجای خود با چنید پیچ محکم کنید. این کار را باید دو نفری انجام داد. در حالی که یک نفر آن را به محود اصلی متصل می کند، دیگری باید آن را به پایه ها محکم کنید.
برای جلوگیری از شکستن چوب ها قبل از پیچ کاری و قرار دادن آن در جای خود از دریل کاری کمک بگیرید. اطمینان حاصل کنید تیرچه ها درست در جای خود قرار گرفته اند.

ساخت آلاچیق چوبی
پس از این کار نوبت به قرار دادن صفحات سقف می رسد. برای این کار می توانید از تخته های سه لایه استفاده کنید. آن ها را مانند تصویر برش داده  و با پیچ سرجای خود محکم کنید.

ساخت آلاچیق چوبی
حال نوبت به زهکشی سقف می رسد. برای محافظت از آلاچیق چوبی در زمان بارش و برف سقف آن باید ضد آب شود. استفاده از کاشی های مستطیلی از کامپوزیت آسفالت که برای سقف از آن ها بهره می گیرند. نصب را از پایین سقف شروع کنید.

ساخت آلاچیق چوبی
ساخت نرده های چوبی اطراف الاچیق کار چندان پیچیده ای نیست. از بست های فلزی برای محکم کردن ریل های پایینی استفاده کنید. فراموش نکنید یک قسمت را برای ورود و خروج خالی بگذارید.

ساخت آلاچیق چوبی
سپس نرده های میانی آماده ی نصب کنید. ارتفاع و فاصله ی میانی این نرده ها کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

ساخت آلاچیق چوبی
بعد از تمام شدن کار نوبت به سابیدن چوب ها می رسد تا صاف و یکدیست شود. استفاده از رنگ و روغن های ضد آب از آلاچیق چوبی شما در برابر آب و رطوبت محافظت خواهد کرد. فراموش نکنید که درزها را با بتونه ی چوب  پر کنید تا ظاهری بی نقص به آلاچیق چوبی شما بدهد.
آلاچیق چوبی سورن چوب:
سورن چوب با کارنامه ای درخشان و پروژه هایی موفق در زمینه ی ساخت آلاچیق چوبی آماده و پیش ساخته نامی آشنا است  که توانسته است با اعتبار بالا در صنعت ساخت سازه های چوبی و همچنین ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش در خدمت شهروندان عزیزباشد. آلاچیق چوبی لوکس و به دلیل طبیعی بودن به نوعی سازه ی مهمی در فضای سبز میباشد. بسیاری از مهندسین با توجه به مزایا و زیبایی های آلاچیق چوبی از آن در فضای سبز بهره میگیرند. 
برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص قیمت و فرآیند ساخت آلاچیق با شماره ی02633212612  تماس بگیرید یا صورت حضوری از شرکت سورن دیدن کرده و با دنیای چوب آشنا شوید. کارشناسان فروش در این شرکت همواره پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی