ساخت آلاچیق مربعی 12 متری

آموزش مرحله به مرحله ی ساخت آلاچیق مربعی 12 متری

پروژه ی ساخت آلاچیق کوچک مربعی را می توانید بصورت قدم به قدم دنبال کنید. توجه داشته باشید که ساخت این سازه نیاز به کمی مهارت در نجاری و برش چوب ها و همچنین اتصال چوب ها به یکدیگر دارد. اگر کمی مهارت نجاری داشته باشید با دنبال کردن این آموزش به صورت قدم به قدم می توانید در آخر یک آلاچیق حرفه ای و زیبا داشته باشید.

ساخت آلاچیق های زیبا و ظریف نیاز به صرف دقت و زمان دارد. شما می توانید با برنامه ریزی دقیق و بررسی نقشه و عکس ها قبل از شروع کار تمامی جوانب و ریزه کاری ها را در نظر بگیرید.  سایر نمونه کارها و نقشه ها را در لینک چگونگی ساخت انواع آلاچیق چوبی  قرار دارد

 

 

ساخت آلاچیق

اولین قدم این پروژه چیدن و قرار دادن پایه ها داخل زمین است. پایه هایی که درون بتن محکم شده اند. برای این کار می توانید قطرها را اندازه گرفته و آن ها را مانند شکل تنظیم کنید.

ساخت آلاچیق

پایه ها را از الوار 4 × 4 بسازید. فراموش نکنید که آن ها باید د بتن های استوانه ای به طول 24 اینچ تنظیم شده باشد.

ساخت آلاچیق

حدود 2 تا 3 اینچ از پایه ها را درون استوانه های بتنی قرار داده و بعد از پر کردن آن ها اجازه دهید چند روز خشک شوید. مطمئن شوید که پس از خشک شدن، پایه کاملا عمودی قرار گرفته است.

ساخت آلاچیق

در مرحله بعد ، همانطور که در شکل نشان داده شده است ، می توانید تیرهای 2 × 6 را به پایه ها محکم کنید.

ساخت آلاچیق

در مرحله بعد ، شما باید پایه های میانی 2 × 6 را به کف آلاچیق ببندید. لبه ها را با توجه به هم تراز کنید و مطمئن شوید که گوشه ها مربع هستند.

ساخت آلاچیق

 

ساخت آلاچیق

تیر های چوبی 2 × 6 را به کف آلاچیق محکم کنید ببندید. تیرچه ها را با فاصله ی مساوی قرار دهید و آنها را قلاب های مناسب محکم قفل کنید. نمونه ای از این قلاب ها را در شکل می بینید.

ساخت آلاچیق

تخته های  2 × 4 را به کف وصل کنید. سوراخ ها را با دریل ایجاد کنید و آنها را با پیچ  سه اینچی محکم کنید.

ساخت آلاچیق

همانطور که در شکل نشان داده شده است ، تیرهای 2 × 6 را به بالای پایه ها وصل کنید. برای اطمینان از افقی بودن تیرها از تراز استفاده کنید. آن ها را با پیچ های 3 اینچی محکم کنید.

ساخت آلاچیق

از الوار 4 × 4 برای رج بالایی استفاده کنید. لبه ها را با توجه به هم تراز کنید و از اتصالات مناسب استفاده کنید تا در جای خود قفل شود. برای نتیجه حرفه ای هیچ فاصله ای بین چوب ها باقی نگذارید.

تا اینجا با نحوه ی ساخت بدنه آشنا شدید. در ادامه به آموزش ساخت سقف آلاچیق چوبی و نرده های آن می پردازیم.

 

ساخت آلاچیق

اولین قدم پروژه ساخت سقف آلاچیق استفاده از نرده های 2 × 6 است. همانطور که در شکل نشان داده شده ، هر دو انتهای نرده را 60 درجه برش دهید.

ساخت آلاچیق

شکافی را در قسمت زیرین تخته ها  ایجاد کنید تا به خوبی درون نرده ها قرار گیرند. خطوط بریده شده را علامت بزنید و کار را با اره انجام دهید. لبه ها را با یک کاغذ سنباده برای یک نتیجه حرفه ای صاف کنید.

ساخت آلاچیق

چوب ها را به قسمت بالای آلاچیق محکم کنید. مطمئن شوید که در فاصله های مساوی از یکدیگر قرار دارند. سوراخ هایی را با دریل ایجاد کنید و با پیچ آن ها را به سر جای خود محکم کنید.

ساخت آلاچیق

از تخته های 6 × 1 برای طرفین استفاده کنید.

ساخت آلاچیق

انتهای شیروانی آلاچیق را از تخته سه لایه بسازید. ورق ها را به شکل و اندازه مناسب برش داده و لبه ها را با کاغذ سنباده صاف کنید.

ساخت آلاچیق

ورق ها را به قسمت انتهایی شیروانی محکم قرار دهید. لبه ها را با توجه به هم تراز کنید و محل اتصال را با پیچ محکم کنید. مطمئن شوید که هیچ شکافی بین چوب ها وجود ندارد.

ساخت آلاچیق

با استفاده از الگویی که در شکل نشان داده شده است، ورق های تخته سه لایی 3/4 اینچی را را به سقف وصل کنید. هیچ شکافی بین ورقه ها و شیارها باقی نگذارید.

ساخت آلاچیق

سقف روکش های قیر اندود ضد آب بپوشانید ، و مطمئن شوید که صفحهات حداقل دو اینچ با یکدیگر هم همپوشانی دارند. صفحات آسفالت را از پایین به بالا روی یکدیگر محکم کنید.

ساخت آلاچیق

مرحله ی بعد نوبت به ساخت نرده های اطراف است. تخته های 4 × 2 به بلندی 65.25 اینچ را در جای خود محکم کنید.

ساخت آلاچیق

نرده های 2 × 2 را روی تیرها بچسبانید ، مطمئن شوید که آنها را به فاصله های مساوی قرار داده اید. محل اتصال را با دریل سوراخ کنید و با استفاده از پیچ های 2.5 اینچی در جای خود محکم نمایید.

ساخت آلاچیق

مرحله آخر: الوارهای 2 × 4 را به قسمت بالای قطعات وصل کنید. سوراخ ها را ایجاد کنید و پیچ 2.5 اینچی را در آن محکم کنید تا نردها در جای خود قفل شوند.

ساخت آلاچیق

در آخر اطمینان حاصل کنید که قطعات کاملاً سفت و محکم شده اند.

ساخت آلاچیق

سوراخ ها را با بتونه چوب پر کنید و سطح آن را با کاغذ سنباده صاف کنید. برای محافظت از قطعات در برابر پوسیدگی و تقویت ظاهری پروژه، قطعات را با رنگ بپوشانید.

سخت آلاچیق

 

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی