آلاچیق باغی- طراحی های محبوب سال 2020

مدل آلاچیق باغی 2020

توجه به دکوراسیون محوطه سبز اهمیت زیادی دارد. اینکه در چه مکانی با چه چشم اندازی به تفریح می روید و در آن مهمترین اوقات خود را در زندگی سپری می کنید و خاطره می سازید. آلاچیق باغی یکی از مهمترین المان ها در فضای سبز است. این سرپناه های زیبا میتوانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. آن ها می توانند به عنوان مکان مهمی برای رویدادهای خاص عمل کنند یا جایگاهی ساده برای دورهمی های دوستانه باشند. 

سبک های بسیاری از آلاچیق چوبی طراحی و ساخته می شود که هر کدام چشم اندازی متفاوت را با خود بهمراه می آورد. این سازه هر چه خلاقانه تر و به دست نجاران حرفه ای و دقیق ساخته شود جلب توجه بیشتری خواهد کرد. قبل از خرید آلاچیق آماده ویلایی یا آلاچیق پیش ساخته بهتر است به مواردی همچون طرح سقف، مدل سازه، هدف از ساخت و جنس چوب توجه کنید تا در میان طرح های زیاد و متنوع آن سر درگم نشوید.

آلاچیق چوبی باغی

نکات اساسی و مهم که در طراحی و  ساخت آلاچیق 

بدون شک فصل تابستان از زیباترین فصل هایی است که انسان را به وجد می آورد؛ از نشستن  در گوشه ای از فضای سبز تا قدم زدن در میان گل و گیاهان با طراوت، همه چیز برای داشتن آرامش بدون دغدغه محیاست. برای ساخت یک سازه ی زیبا بهتر است چند نکته ی مهم و اساسی را رعایت کنید.

آلاچیق چوبی باغی

  • انتخاب رنگ مناسب برای آلاچیق چوبی در ویلا

انتخاب رنگ آلاچیق کاملا سلیقه ای بوده که می تواند با صندلی ها و دیگر اجزای موجود در محوطه هارمونی داشته تا بدین وسیله مکانی آرام و به دور از استرس ایجادگردد. رنگ برخی از آلاچیق ها به رنگ قرمز تمایل دارد و برخی دیگر به قهوه ای سوخته. از این رو قبل از سفارش آلاچیق از رنگ چوب آن اطلاع پیا کنیدو رنگی مناسب با نمای کلی ساختمان را بیاید.

آلاچیق باغی

  • بررسی انواع طرح آلاچیق چوبی ویلایی و باغی قبل از ساخت

 نوع، رنگ و طرح آلاچیق چوبی همگی تعیین کننده ی نمای کلی محوطه ی شما خواهند بود. طرح کلی آلاچیق ویلایی شما کاملا باید متناسب با هدف شما  از ساخت آلاچیق باشد. زیرا برخی از آلاچیق ها در کنار استخر و برخی دیگر برای آشپزی طراحی می شوند از این رو قبل از انتخاب طرح هدف خود را مشخص کنید.

آلاچیق چوبی باغی

  • خریداری آلاچیق باغی از شرکت های معتبر 

اخیرا دیده شده بسیاری از مصرف کنندگان به جای آلاچیق چوبی مرغوب و با کیفیت از آلاچیق های چوبی بی کیفیت با قیمت های پائین تر استفاده می کنند.در صورتی که این طرز فکر کاملااشتباه است زیرا آلاچیق چوبی باغی بی کیفیت طول عمر کمی داشته و خیلی زود در برابر شرایط جوی مختلف از بین می رود. فراموش نکنید که آلاچیق چوبی را از شرکت های معتبر که محصول را گارانتی می‌کنند خریداری نمایید و در انتخاب نوع چوب، طرح آلاچیق چوبی و رنگ آن دقت فرمائید.

آلاچیق چوبی باغی

  • انتخاب مبلمان برای آلاچیق ویلایی

با خرید یک مدست مبل مخصوص فضای باز دکوراسیون فضای باز ویلا را تکمیل خواهید کرد. برخی از این مبلمان ها حصیری یا چوبی ساخته شده اند تا در هر آب و هوایی قابل استفاده باشند. نم ست ها، مبلمان ناهار خوری و مبلمان های ال شکل از محبوب ترین مبلمان های فضای باز ویلا می باشند. اگر می خواهید از فضای آلاچیق و سایه ی مطلوب آن بیشترین بهره را ببرید بهتر است از ست های دایره ای استفاده کنید.

انواع آلاچیق باغی

 شما این امکان را دارید تا آلاچیق چوبی خود را در سایز و اندازه ای در هر قسمت از باغ بنا کنید. آلاچیق های باغی در نمونه های مختلف آلاچیق چینی، آلاچیق هشت ضلعی، آلاچیق دایره ای، آلاچیق دو نفره، آلاچیق شش ضلعی، آلاچیق چهار گوش و.. قابل ساخت می باشد.

آلاچیق های مستقل

آلاچیق باغی

این مدل آلاچیق ها نمونه هایی هستند که برای نصب نیاز به تکیه گاه ندارند. برخی از آلاچیق ها تنها دو پایه دارند از این رو برای نصب حتما باید در کنار ساختمان قرار بگیرند. اما این مدل آلاچیق ها به دلیل مستقل بودن می توانند در هر گوشه ای از با بنا شوند.

آلاچیق مشبک

انواع آلاچیق باغی

این طرح با دیوار های چوبی مشبک برای رشد گیاهان بسیار جذاب است. مدل گیاه رونده ی دلخواه خود را انتخاب کنید و با هدایت آن الاچیق رویایی خود را تکمیل کنید.

آربور

انواع آلاچیق باغی

از اربورها معمولا به عنوان آلاچیق یا سایبان استفاده نمی شود. نصب این سازه در ورودی ها یا در نقاطی که می خواهید دو قسمت را از هم جدا کنید رواج دارد.  اگر داخل آربور از صندلی استفاده شود ممکن است با آلاچیق چوبی اشتباه گرفته شود. اگر به یک داربست زیبا و شیک برای رشد گیاهان در ورودی باغ احتیاج دارید، آربور گزینه ی مناسبی خواهد بود.

پرگولا

انواع آلاچیق باغی

پرگولاها سازه های مدرن و مقرون به صرفه تری هستند و از لحاظ زیبایی می توانند به اندازه ی یک آلاچیق شیک باغی  چشمگیر باشند. سقف این آلاچیق ها تنها از چند تخته ی چوبی ساخته شده است از این رو آفتاب گرفتن در زیر آلاچیق را برای شما فراهم می کنند. البته ایجاد یک پوشش گیاهی روی سقف آلاچیق می تواند سبب کاهش ورود نور آفتاب به داخل آلاچیق شود.

مطلب بیشتر: عکس پرگولا مدرن- ساخت طراحان باسلیقه  

آلاچیق باغی با گل های صورتی

الاچیق باغی

این آلاچیق چوبی یک نمونه ی شگفت انگیز از آلاچیق باغی است. در این طراحی از گل های بنفش و صورتی برای زنده کردن فضا استفاده کرده اند. نور پردازی با رنگ گرم محیط را داغ و دوست داشتنی کرده است.

آلاچیق باغی سفید رنگ

الاچیق باغی

این الاچیق باغی سفید وبا ابعاد کوچک بهترین هدف برای پیاده روی در یک باغ بزرگ است. با ساخت این آلاچیق باغی پویا تر و هدفمند خواهید داشت.
 

آلاچیق با باغچه و حصار

الاچیق باغی

این الاچیق باغی با یک بوته های گل زیبا و نرده های بلند ترکیب شده است. نرده های زیبا می تواند فقط به الاچیق ختم نشود بلکه ادامه ی آن دور تا دور باغچه ی زیبا قرار بگیرد.

آلاچیق باغی با توری

الاچیق باغی

ساخت آلاچیق در کنار یک برکه ی زیبا ممکن است را با مشکلاتی مواجه کند که مهمترین آن بالا رفتن تعداد حشرات است. جای نگرانی نیست. شما این امکان را داریدکه آن را با توری بپوشانید.

آلاچیق باغی مخفی

الاچیق باغی

با شاخ و برگ گیاهان و همیچنین درختان بزرگ آلاچیق باغی خود را به یک پناهگاه مخفی تبدیل کنید. هرچه شاخو برگ بیشتری آلاچیق را بپوشاند بیشتر از نظرها پنهان می ماند.

آلاچیق پوشیده با گیاهان رونده

الاچیق باغی

این آلاچیق باغی با گیاه انگور قرمز پوشیده شده است. از فاصله ی دور به نظر می رد این الاچیق شبیه به یک عنکبوت بزرگ قرمز است. اگر شما به دنبال ساخت آلاچیق باغی منحصر به فرد هستید این طرحی است که هیچکس آن را فراموش نخواهد کرد.

آلاچیق چوبی به سبک آسیایی

الاچیق باغی

آلاچیق های چینی و ژاپنی خاصترین آلاچیق ها در تمام جهان هستند. آن ها بسیار به طراحی محوطه سبز خود اهمیت می دهند از این رو آلاچیق ها خود را با ظرافت می سازند تا تعادل و پویایی را حفظ کنند. 

آلاچیق  رودخانه ای

الاچیق چوبی

یک آلاچیق چوبی در کنار رودخانه یک مکان عالی برای تماشای غروب خورشید است. 

آلاچیق چوبی کوچک

الاچیق باغی

اگر به دنبال ساخت آلاچیق کوچک هستید این مدل میتواند یک مدل ایده آل باشد. آلاچیق های کوچک طرفداران زیادی دارند زیرا علاوه بر هزینه ی پایین می تواند بسیار کاربردی و زیبا باشد. 18 مدل آلاچیق کوچک و شیک 

آلاچیق سفید پوشیده شده با گل رز

الاچیق باغی

گل رز و یک آلاچیق باغی سفید یک ترکیب کلاسیک و ظریف است. این طرح می تواند در اندازه  های مختلف و با طرح های متنوع ساخته شود.

آلاچیق باغی شش گوشه

الاچیق باغی

این یک مدل الاچیق سفارشی است. در حالی که پشت آلاچیق جنگل قرار دارد طراح آن را با شیشه کاملا پوشانده است. اما در سوی دیگر برای حفظ تعادل هیچ نرده و حفظی قرار نگرفته است. 

آلاچیق کنار استخر

الاچیق باغی

همانگونه که گفته شد الاچیق ها بر اساس کاربردشان طراحی و اجرا می شوند. این آلاچیق چوبی مخصوص استخر می باشد از این رو سمتی که در کنار استخر قرار فاقد نرده است. نمونه های بیشتر مدل های آلاچیق استخری 

آلاچیق های پوشیده شده با گیاهان طبیعی

آلاچیق باغی

یکی از زیباترین مدل های آلاچیق چوبی باغی، پرگولاها هستند. عمده ی تفاوت این آلاچیق ها با آلاچیق های معمولی در سقف آن است. پرگولاها از الوارهای چوبی تشکیل شده اند که بالای آلاچیق را به طور کامل نپوشانده اند، از این رو می توان آن ها را با گل و گیاهان زیبا تزئین نمود.

کباب پز

کباب پز

قبل از اینکه آلاچیق یا پرگولای باغ خود را سفارش دهید به این فکر کنید که سبک مورد علاقه شما چیست. چه مقدار از وقت خود را در باغ خود صرف مى کنید؟ و چقدر مى خواهید این فضا سرگرم کننده و متنوع طراحى گرددد. آیا مى خواهید از آن فقط برای دور همی بهره بگیرید و یا می خواهید آشپزخانه ای نیز در گوشه ی باغ داشته باشید؟

مزایای آلاچیق چوبی باغی سورن چوب

آلاچیق های چوبی باغی "سورن چوب" در مقایسه سایر آلاچیق های چوبی موجود در بازار مزایایی دارد که در زیر به شرح آن می پردازیم.

جنس چوب، کیفیت بالای برشکاری چوب، خصوصیات مکانیکی، درصد رطوبت و هارمونی رنگ و کشور تولید کننده چوب مورد استفاده در آلاچیق باغی از جمله مهمترین اصول انتخاب چوب می باشد.

به نقل کارشناسان حرفه ای در این زمینه، سورن چوب توانسته  است تمامی ویژگی ها و مشخصات آلاچیق باغی  استاندارد را کسب نماید.

ضرورت دقت در خرید آلاچیق آماده

در بازدید های میدانی از بازار آلاچیق چوبی باغی پیش ساخته، دیده شده بسیاری ازعرضه کنندگان محصول نه تنها با فرایند تولید و یا کارایی آلاچیق چوبی آشنایی زیادی ندارند بلکه آلاچیق های غیر مهندسی شده را با قیمت های بسیار نجومی و سودهای بالا به مشتریان می فروشند در حالیکه آلاچیق های زیبا تمام چوب با قیمت بسیار کمتر می‌تواند آذین بخش حیاط و باغ شما باشد.

آلاچیق باغی ارزان قیمت زیادی در بازار هستند که متاسفانه دارای سایز نادرست، خراشیدیگی های روی سطح ،طول عمر پایین تاب خوردگی، رطوبت بالا و همچنین عدم خدمات و گارانتی های نصب می باشند.

آلاچیق چوبی باغی

انواع سقف آلاچیق چوبی

یکی پارامترهای تعیین کننده مدل و کاربرد آلاچیق چوبی سقف آلاچیق است. در اقیلم های مختلف شاهد مدل های مختلفی از سقف هستیم. به طور مثال در شمال ایران به دلیل وجود ساقه های برنج شاهد سقف های شگفت انگیز پوالی هستیم. در باغ ها به دلیل وجود شرایط مناسب می توان از سقف های پوشیده از گیاهان بهره گرفت.  عبور نور از لابه لای گیاهان حس طراوت و تازگی را افزایش خواهد داد. از دیگر سقف های آلاچیق می توان به نوع مشبک، حصیری و چوبی اشاره کرد.

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی باغی

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی