آموزش ساخت ورودی باغ- مناسب برای رشد انگور

آموزش ساخت ورودی باغ

ورودی اولین فضا در هر محوطه سبزی است که هنگام ورود توجه افراد را به خود جلب می نماید از این رو طراحی سازه ای زیبا که بستر مناسبی برای رشد گیاهان فراهم کند. اهمیت زیادی دارد. همیشه لازم نیست برای زیبایی این قسمت از باغ یا حیاط با شکوه خود از سازه های گران قیمت استفاده نمایید بلکه شما می توانید با کمی وقت و مهارت ابتدایی زیباترین و درعین حال کم خرج ترین آن را داشته باشید. این مطلب یک آموزش گام به گام جهت ساخت آلاچیق چوبی  ورودی باغ می باشد. اگر می خواهید بدانید چطور یک پرگولا چوبی زیبا برای حیاط خلوت خود بسازید، توصیه می کنیم به دستورالعمل های مندرج در مقاله توجه کنید.
بهتر است قبل از ساخت مطمئن شوید که این مدل با این ابعاد برای باغ شما مناسب است. 
ضروری است که پایه ها را به طور حرفه ای  در بتن قرار دهید و درون زمین جای دهید. قبل از ریختن بتن از عمود بودن پایه ها اطمینان حاصل کنید. به منظور جلوگیری از تقسیم چوب، سوراخ های لازم را قبل از قرار دادن چوب روی آلاچیق ایجاد کنید. از پیچ های گالوانیزه استفاده کنید زیرا آنها در معرض رطوبت قرار بگیرند. آموزش های بیشتر در صفحه ی آمورش ساخت آلاچیق چوبی ارزان ساده

 

 

ساخت ورودی باغ

پایه ها را در محل قرار دهید، با استفاده از الگوی نشان داده شده در تصویر این کار را انجام دهید.فاصله های به خوبی در تصویر نشان داده شده اند.

ساخت ورودی باغ

گام بعدی پروژه قرار دادن الوارها به بالای پایه ها است. همانطور که در تصویر می بینید، توصیه می کنیم از چوب  2 × 8 استفاده کنید. الوارهای را دو طرف پایه ها محکم کنید.قبل از محکم کردن از افقی بودن آن ها مطمئن شوید.

ساخت ورودی باغ

اگر می خواهید نتیجه حرفه ای را به دست آورید، توصیه می کنیم از چوب 4 × 4 استفاده کنید. هر دو انتهای چوب را در زاویه  45 درجه بچرخانید و سپس با پیچ گالوانیزه محکم کنید.

ساخت ورودی باغ

قبل از قرار دادن میخ ها محل را با دریل سوراخ کنید.

ساخت ورودی باغ

ساخت تیرهای مخصوص پرگولا شاید یکی از پیچیده ترین بخش های پروژه ها باشد، زیرا به برنامه ریزی مناسب و دقت زیادی نیاز دارد. علامت گذاری خطوط برش را با یک مداد و برش ها را با یک اره دایره ای انجام دهید. سطوح را در آخر با کاغذ سمباده کنید.

ساخت ورودی باغ

تیرها را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که فاصله ها بصورت مساوی قرار گرفته اند.

ساخت ورودی باغ


در آخر حفره ها را با پرکننده چوب و چسب چوب پر کنید اجازه دهید چند ساعت خشک شود. سپس با کاغذ سمباده سطوح را صاف کنید. مطلب بیشتر طراحی الاچیق انگور- مناسب برای رشد انواع گیاه

آلاچیق انگور

آلاچیق انگور

آلاچیق انگور

آلاچیق انگور

 

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی