انواع آلاچیق چوبی در جهان؟

آلاچیق چوبی از محبوبیت خاصی در سرتاسر دنیا برخوردار بوده و اکثر فضاهای باز مشهور و زیبا در جهان از آلاچیق چوبی برای زیباسازی محوطه استفاده کرده اند. انواع آلاچیق های چوبی در طول تاریخ کمی تغییر کرده وطراحی های نو و مدرن در آن ها لحاظ شده است. درکنار طراحی مدرن و نو آلاچیق چوبی می توان این تغییرات را در چوب ها نیز مشاهده کرد به طوری که امروزه از چوب هایی با مقاومت بالا در ساخت آلاچیق چوبی استفاده می کنند. 

الاچیق چوبی از جمله متریالی برای زیبا سازی فضای سبز است. مهندسین طراح الاچیق در تمامی نقاط دنیا با استفاده از چوب، سازه هایی بسیار کاربردی و بی نظیری ساخته اند. از چوب علاوه بر ساخت آلاچیق برای ساخت پرگولا چوبی نیز استفاده میکنند.فلاورباکس چوبی و فنس چوبی از دیگر محصولات شگفت انگیزی هستند که برای محوطه ی سبز از آن استفاده می کنند در جهان بسیاری از فضاهای سبز هستند که چوب در آنها به کار رفته و زیبایی شگفت انگیزی دارد. در اینجا قصد داریم به معرفی انوع الاچیق چوبی در جهان بپردازیم.

آلاچیق استخری:

الاچیق کنار استخر

 

در تابستان گرم و مرطوب هیچ چیز لذت بخش تر از استخر نیست و یکی ازبهترین تفریحات در جهان شنا و استراحت کنار استخر است. الاچیق های کنار استخر کمی با دیگر الاچیق ها متفاوت می باشد که با توجه به سلیقه ی شما طراحی و اجرا می گردد. اگه شما نیز استخریا آبنمای زیبایی در باغ و ویلای خود دارید می توانید با ساخت آلاچیق استخر در کنار آن از مزایای آن تا مدت ها بهره مند شوید.
 


آلاچیق چوبی چینی:

الاچیق چوبی چینی


آلاچیق های چینی آلاچیق هایی هستند که در نوع و طرح سقف با سایر آلاچیق ها متفاوت می باشد . سقف های چینی  سبک کلاسیک را به فضای سبز و باغ شما می آورد. مدل سقف چینی یکی از بهترین ایده ها برای سقف و شیروانی آلاچیق چوبی است. آلاچیق های چوبی چینی از جمله زیباترین آلاچیق های چوبی جهان میباشد.

 
آلاچیق چوبی زمستانی:

الاچیق چوبی زمستانی


شب های طولانی زمستان را با گذراندن در آلاچیق های چوبی زمستانی زیباتر کنید. آسمان روزهای زمستان گاهی بارانی و گاهی برفی است. از این رو ممکن است شما را در تفریح محدود کند. آلاچیق های چوبی زمستانی به همین منظور ساخته و طراحی می شوند. آلاچیق های چوبی زمستانی با طراحی فوق العاده می تواند در تابستان به یک الاچیق چوبی تابستانی تبدیل شود.


 
آلاچیق چوبی کبابی:

الاچیق چوبی کبابی


طراحی مدن آلاچیق چوبی کبابی در سایز ها و ابعاد مختلف جز پرکاربردترین آلاچیق ها در جهان می باشد. استفاده از این آلاچیق ها سبب می شود تا شما بتوانید در هر آب و هوایی کباب لذیذ خود را اماده نمایید.
عکس های انواع آلاچیق های چوبی در ادامه آورده شده است:


 
 الاچیق چوبی

الاچیق چوبی

الاچیق چوبی

الاجیق چوبی
 
 
همانطور که مشاهده می کنید کاربرد چوب و انوع الاچیق چوبی مختلف بوده و گرمی و زیبایی خاصی را به محیط بخشیده است.
الاچیق های تولید شده توسط سورن چوب دارای تنوع و طرح های متفاوتی هستند که برای هر نوع موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مناسب می باشد. 

چرا آلاچیق های چوبی در جهان محبوب هستند؟


برخی از فواید ساخت الاچیق چوبی شامل موارد زیر می باشد:

استحکام و پایداری از عوامل بسیار با اهمیت در انتخاب متریال ساخت آلاچیق چوبی می باشد. داشتن یک سازه ی چوبی در فضای سبز از جمله متریالی است که علاوه بر زیبایی و جذابیت که هرشخصی را به خود مجذوب می کند با هر سلیقه ای را به خود جذب از استحکام و استقامت بسیار بالایی برخوردار است که تا مدت ها می توان از آن استفاده نمود بدون انکه هیچ آسیبی بدان وارد شود و ظاهر آن نافرم شود.
نشستن داخل یک آلاچیق چوبی بسیار لذت بخش است به طوریکه به جرات می توان گفت هیچ یک از مواد دیگری  نمی تواند جای چوب را در ساخت آلاچیق بگیرد. نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که در آلاچیق های چوبی سورن چوب از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده از این رو هیچگونه ضرری برای کودکان و افراد خانواده نخواهد داشت
از دیگر ویژگی های آلاچیق چوبی نصب آسان و سریع آن می باشد. انواع الاچیق ها در مدت زمان بسیار کوتاه قابل اجرا و نصب بوده  و هیچ گونه کثیف کاری را با خود بهمراه نخواهد داشت.
 امروزه دغدغه ی محیط زیست از موارد بسیار با اهمیت در سرتاسرجهان می باشد. انواع الاچیق چوبی کاملا قابل تجزیه پذیر بوده و در آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده شده است.
یکی از بهترین نکات راحتی درنظافت سطح آلاچیق چوبی می باشد به طوری که شما فقط با یک دستمال مرطوب می توانید سطح آن براحتی تمیز نمایید. بکاربردن دستمال خیس در تمیز کردن آلاچیق چوبی راه حل مناسبی نمی باشد زیرا به چوب آسیب می رساند.

مطلب بیشتر:

زیباترین مدل ورودی باغ و ویلا

18مدل الاچیق نقلی مخصوص باغچه های کوچک

الاچیق چوبی- مدل های ضد پشه برای روزهای گرم تابستان
ساخت آلاچیق چوبی- بهترین مدل برای فضای سبزشما
 

آلاچیق / پرگولا / روف گاردن / کلبه چوبی